Elevråd

På Asaa Skole har vi et godt og velfungerende elevråd. Elevrådet består af to repræsentanter på hver årgang fra 2.-6. kl., samt en kontaktlærer. Der afholdes møder ca. en gang om måneden, ligeledes deltager elevrådets formand i skolebestyrelsesmøder.

Elevrådet har en vigtig funktion på skolen. De bringer barnets stemme og perspektiv ind, og har dermed elevindflydelse i forhold til at Asaa Skole er en god skole at være elev på.

Elevrådet bidrager til vores fællesskabende aktiviteter for alle skolens elever. I praksis betyder det bl.a. at elevrådet hvert år er med til at arrangere vores kæledyrsdag, som er et arrangement hvor alle elever kan fremvise deres kæledyr. Til den årlige skolefest har elevrådet en bod, hvor de sælger lækkerier, som de nøje har udvalgt og indkøbt.

I nogle af frikvartererne sætter elevrådet gang i en frikvartersaktivitet. Her kan alle elever på skolen komme og låne diverse brætspil, som de kan hygge sig med sammen i frikvartererne. Derudover er elevrødderne ude i klasserne og taler med eleverne om trivsel, sikkerhed, hygiejne mm.

Elevrådet har fokus på at skolen har gode udearealer. Her bidrager elevrådet bl.a. med indsamling af skrald, og de penge elevrådet tjener i løbet af skoleåret ved diverse aktiviteter bliver brugt på at indkøbe f.eks. bolde og andet udelegetøj.